Gå til innhold

Ny start, nye muligheter!


Gjest Constance
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Constance

Heisann!

Gammeltnytt medlem på 33 år. Er en stund siden jeg var her inne nå, men må med noen års mellomrom ta et lite "røsk" i meg selv. Har gått Grete Roede-kurs et par ganger i min karriere :-)

 

Ser at det er en del tråder her for motivasjon og samhold på veien, men det er ikke alltid like lett å hive seg inn på tråder med medlemmer som allerede har fartstid sammen (ikke for det; tror nok man er velkommen, men for noen kan det være en utfordring).

Tenkte derfor å starte en ny tråd for oss som satser på nytt nå etter sommeren, erfaringsmessig er det flere som skal det :)

Håper det er flere, både nye og gamle medlemmer i alle størrelser og fasonger, som ønsker å dele slankehverdagens gleder, sorger, utfordringer og motivasjon med meg.

 

Litt fakta om meg og mine mål:

Er ikke veldig overvektig, og har en BMI innenfor normalen. Jeg er uansett ikke på min trivselsvekt, som også er innenfor BMI-normalen. Jeg rager 164 cm over bakken, og har i dag en vekt på 64 kg. Trivselvekten er på 58 kg., så da er mitt mål å gå ned de 6 kiloene som skal til for å nå dette.

Trener mye tung styrke 4-5 dager i uka den uka datteren min ikke er hos meg. Når jeg har datteren min, prioriterer jeg ikke barnevakt for å få trent, men trener litt på jobben de dagene jeg får til dette :-)

 

Håper på å få høre litt om dere også, jeg vet at man klarer mye mer sammen med andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venividivici

Heihei!

Jeg er også litt igang nå i sommer:) Veier ca det samme som deg, og har en trivselsvekt på 55 kg. Jeg går på nettkurs, synes det er veldig ålreit. De første to ukene på kurset var jeg ikke så flink, men nå har jeg satt meg som mål å holde kcal-nivået samt å registrere alt jeg spiser uansett om det går over eller ikke :-) Jeg har ca 9 kg igjen før jeg er fornøyd, og har fra før gått ned 10 kg på egenhånd:) Egentlig hadde jeg gått ned 15, men greide å gå opp 5 i vinter, så nå skal jeg bruke høsten på å komme meg dit jeg trives :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Heihei!

Jeg er også litt igang nå i sommer:) Veier ca det samme som deg, og har en trivselsvekt på 55 kg. Jeg går på nettkurs, synes det er veldig ålreit. De første to ukene på kurset var jeg ikke så flink, men nå har jeg satt meg som mål å holde kcal-nivået samt å registrere alt jeg spiser uansett om det går over eller ikke :-) Jeg har ca 9 kg igjen før jeg er fornøyd, og har fra før gått ned 10 kg på egenhånd:) Egentlig hadde jeg gått ned 15, men greide å gå opp 5 i vinter, så nå skal jeg bruke høsten på å komme meg dit jeg trives :-)

 

Så flink du har vært! Jeg tar selv ikke nettkurset, men vet jeg klarer å holde meg i strikken når jeg først setter i gang, tror jeg ;-)

Det å være kjempeflink i sommerferien er jo nesten umulig, så du var tøff som startet nå :-)

Jeg tenker også å føre alt jeg spiser, selv om jeg går over noen dager. For meg handler det mye om bevissthet, det er bedre å spise for mye noen dager og vite det, enn å gå rundt og ikke skjønne hvor kiloene kommer fra. Jet vet jo egentlig hva som er et riktig kosthold, men det har lett for å skli litt ut etter et par år, så da er det viktig å igjen komme på rett spor :-)

 

Hva er det som motiverer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dulcita

Hei!

 

Jeg vil veldig gjerne være med dere her!

Trenger virkelig hjelp til å holde motivasjon og fokus.

Jeg har dog litt flere kilo å kvitte meg med, skal ned 16 kg.

Trivselsvekten er på 65, er 167 cm høy.

Lenge siden jeg har sett de tallene. Har gjort mange halvhjertetde forsøk, går ned en kilo eller 5, også legger jeg på meg det det dobbelte.

Nå har jeg for første gang startet kurs, så får vi se om det kan hjelpe meg å nå målene mine denne gangen.

 

jeg er forholdsvis flink til å trene jevnlig, men kan nok bli litt flinkere til å pushe meg selv litt ekstra, tar gjerne øktene i mitt eget "behagelige" tempo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Hei!

 

Jeg vil veldig gjerne være med dere her!

Trenger virkelig hjelp til å holde motivasjon og fokus.

Jeg har dog litt flere kilo å kvitte meg med, skal ned 16 kg.

Trivselsvekten er på 65, er 167 cm høy.

Lenge siden jeg har sett de tallene. Har gjort mange halvhjertetde forsøk, går ned en kilo eller 5, også legger jeg på meg det det dobbelte.

Nå har jeg for første gang startet kurs, så får vi se om det kan hjelpe meg å nå målene mine denne gangen.

 

jeg er forholdsvis flink til å trene jevnlig, men kan nok bli litt flinkere til å pushe meg selv litt ekstra, tar gjerne øktene i mitt eget "behagelige" tempo :-)

 

Hei!

Så hyggelig at vi er fler som ønsker å følge hverandre :-)

Det jeg tenker er at uavhengig om man skal ned 16 eller 6 kilo, så trenger man støtte og motivasjon fra andre. Jeg synes selv det er lettere å gå ned 16 enn 6 kilo. For 12 år siden gikk jeg ned 22 kilo ved hjelp av GR-kurs (hadde lagt på meg en del kjæreste-kilo), og det gikk egentlig ganske lett når jeg først hadde kommet inn i det. Gikk også opp en del under graviditeten med datteren min, og jeg visste da at GR-kurs var tingen. Nå må jeg, med noen års mellomrom, ta et lite tak. Kiloene har lett for å smyge seg på i blant, og jeg passer på å gjøre noe med det når jeg har kommet 5-7 kilo over trivselsvekt. Og jeg skal love deg at det ikke er lett! Derfor valgte jeg denne gangen å bruke GR-klubben og forumet som min støtte, for det trenger jeg.

 

Gleder meg til å følge deg og din prosess utover høsten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...