Gå til innhold

Den store styrketreningstråden :-)


Gjest Constance
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Constance

Mulig jeg tar feil, men mangles det ikke en spesifikk tråd om styrketrening her inne?

Starter uansett en nye en, da den/de andre ikke kom inn i mitt synsfelt :-)

 

Noen andre enn meg som trener styrke her?

 

Jeg har selv blitt forelska i styrkerommet! Er ingen cardiofantast, så det var godt når jeg for litt over et år siden oppdaget at styrketrening var tingen for meg. Ingen joggeturer eller svette aerobictimer har noen gang gitt kroppen min like mange forandringer og forbedringer som tunge vekter. Jeg anbefaler virkelig alle å prøve!

 

Selv trener jeg styrke 4-5 ganger annenhver uke. Den uka jeg har datteren min, prøver jeg å får trent litt i styrkerommet på jobben, men det er ikke alltid jeg får tid.

Trener to- og tresplitt, litt avhengig av uka: triceps, biceps, rygg og skuldre en dag, og ben og bryst den andre dagen. Mage trenes hver gang.

 

Har tatt meg selv friheten til å ta litt sommerferie fra treningen nå i sommer, har kun vært innom noen få ganger, men den siste uka har jeg satt igang igjen. Merker at man raskt mister muskelmasse med treningsfri, så jeg har blitt nødt til å gå en del ned i vekt i noen øvelser. Heldigvis så vet jeg at det raskt tar seg opp igjen.

 

Håper vi er flere som enten trener, eller vil begynne å trene, styrke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest angelicasol

Jeg trener kun styrke :) enste cardioen jeg tar er enten tredemølle eller sykkel som oppvarming. Utover det går det mest i squats og trening av rygg/skuldre, enten med vekter eller apparat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener også mye styrke, men kombinerer det med litt kardio også fordi jeg ønsker bedre kondis i tillegg til større muskelmasse. Det er jo også ganske gunstig med tanke på forbrenningen. Men jeg trives absolutt best med styrketreningen - synes det er mye mer givende og har jo konstatert for mange år siden at kroppen min ikke er laget for fart...;)

Jeg trener kun 2-3 ganger i uken, men trener da til gjengjeld tungt og effektivt og har merket god effekt av det. Fokuserer masse på riktig teknikk da jeg synes det er viktigere enn nødvendigvis å løfte tyngst mulig med tanke på å unngå skader - har slitt med senebetennelser både her og der og det er ille nok i seg selv og vil helst unngå både det og eventuelle verre skader i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...