Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest sizzi65

Da jumpet jeg et hakk nedover igjen, og vekta stoppet på 77,0 (-1,8 )

Ser ut som om jeg har en veldig ujevn nedgang, men jeg rusler nedover i det store og hele.

I dag er jeg ikke helt i form - har blitt forkjølt, og har vondt over panna (bihulene)

Ellers har jeg det bra.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Da jumpet jeg et hakk nedover igjen' date=' og vekta stoppet på 77,0 (-1,8 )

Ser ut som om jeg har en veldig ujevn nedgang, men jeg rusler nedover i det store og hele.

I dag er jeg ikke helt i form - har blitt forkjølt, og har vondt over panna (bihulene)

Ellers har jeg det bra.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Fyttigrisen så flink du har vore Sizzi,du fekk betalt for den enorme triminnsatsen du har hatt no i lenger tid. Du må no ha krympa i cm og.

 

Håper at du kjem deg raskt til hektene att Sizzi.

 

 

Eldste gutten satt og "smei" på eit spekelår av lam igår kveld. Der kunne ho mor ikkje dy seg og åt godt av ganske så salt spekekjøtt. Har vel ikkje tenkt så veldig mykje slanking sist veke heller.(men overspiste heller ikkje) Dermed opp 1,1 kilo. Det er berre å ta skeia i hi handa og halde stø kurs framover.

Skulle nok holdt meg unna den spekeknoken, he,he. Vel den ligg i panna no og koker no.(lapskaus idag)

 

Snakkes

 

Ps Sizzi: Du er berre heilt rå altså, vi har noke å leve opp til der både Mai og eg:)

(Sant Mai?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Fyttigrisen så flink du har vore Sizzi' date='du fekk betalt for den enorme triminnsatsen du har hatt no i lenger tid. Du må no ha krympa i cm og.

 

[/quote']

 

Har ikke tatt målene i dag, men krympet jo veldig mye forrige to uker.

Rart, men det er liksom ikke så nøye lenger, jeg ser jo at jeg rusler nedover sakte men sikkert med det kostholdet og trimmen jeg har nå. Dermed vet jeg at jeg kommer til å komme i mål til slutt. Det er ikke den store jubelen over masse nedgang lenger, og ikke den store skuffelsen over litt opp heller. Jeg har funnet ut at jeg kan leve slik jeg gjør nå. Ha vel holdt på med dette så lenge, at jeg ikke tenker på det som slanking lengre. Det er vel kanskje det som er den egentlige essensen i GR opplegget også.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt målene i dag' date=' men krympet jo veldig mye forrige to uker.

Rart, men det er liksom ikke så nøye lenger, jeg ser jo at jeg rusler nedover sakte men sikkert med det kostholdet og trimmen jeg har nå. Dermed vet jeg at jeg kommer til å komme i mål til slutt. Det er ikke den store jubelen over masse nedgang lenger, og ikke den store skuffelsen over litt opp heller. Jeg har funnet ut at jeg kan leve slik jeg gjør nå. Ha vel holdt på med dette så lenge, at jeg ikke tenker på det som slanking lengre. Det er vel kanskje det som er den egentlige essensen i GR opplegget også.

 

Sizzi[/quote']

 

Det er vel egentlig det samme eg og har funne ut, men kunne jo ønske at vekta kraup under 70 igjen då. Men skal den gjere det så kan ein vertfall ikkje drive med å skeie ut. At eg gjekk opp har sikkert med det å gjere at eg har eit meir stillesittande "arbeid" her heime enn kva eg pleier å ha når eg er til fjells.Trimminga skal eg få fart på når eg har fått" arbeidet mitt ut av huset". Går utifrå at eg er ferdig med det i løpet av dei neste 14 dagane, men då er det full kjør andre plassar. Var ute med hesten og ungane i går så det blei no litt trim, ein tur på 45 minutt.

 

No må eg tilbake til dagens gjermål.

 

Snakkes jenter.

 

Ha ein kjempefindag.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vårdag idag og, det er overskya men skikkelig vårlukt ute. Skulle vel ha vore i hagen å raka men vegen gjekk "raka" vegen til dagens innsats her heime på jobb.

Skal ha ei prøving i morgon, det er den siste (forhåpentligvis). Så eg reknar med at eg blir ferdig i neste veke visst alt er bra.

 

Har ei jente i huset med skikkelige vårfornemmelser så vi får ta oss ei økt i hagen når eg er ferdig med jobbinga på "loftet".

 

Korleis er det med dere andre?

 

Du skulle vel på tur du Mai? Forsinka påskeutfart :)

 

 

Skiføre enno Sizzi??

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Æsj, nå regner det. Men har da vel egentlig ikke lov til å klage - har jo hatt nydelig vær lenge nå.

Har heldigvis kommet meg etter forkjølelsen igjen. Måtte være hjemme fra jobb en dag - likte det ikke, men det sa seg selv.

I dag har jeg ryddet og ordnet litt, og skal snart ta helgevasken.

Holder også på å tegne av et mønster - fikk så lysst til å sy meg vest. En sort en, som jeg kan ha til finbukse. Har dessuten en sommerkjole i bakhodet også :)

Prøvde bunaden min i går - oooops, jeg må visst til å sy inn vesten snart. Det var en rar følelse.

 

Snakkes snart igjen

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj' date=' nå regner det. Men har da vel egentlig ikke lov til å klage - har jo hatt nydelig vær lenge nå.

Har heldigvis kommet meg etter forkjølelsen igjen. Måtte være hjemme fra jobb en dag - likte det ikke, men det sa seg selv.

I dag har jeg ryddet og ordnet litt, og skal snart ta helgevasken.

Holder også på å tegne av et mønster - fikk så lysst til å sy meg vest. En sort en, som jeg kan ha til finbukse. Har dessuten en sommerkjole i bakhodet også :)

Prøvde bunaden min i går - oooops, jeg må visst til å sy inn vesten snart. Det var en rar følelse.

 

Snakkes snart igjen

Sizzi[/quote']

 

 

Hørtes ut som eit spennande syprosjekt:) Og det må jo vere med glede du kan sy inn bunaden.. Har forresten lyst til å begynne på eit vevprosjekt når eg er ferdig med oppdraga mine. (får sjå)

 

Har hatt besøk av ein "kunde" idag.

Det er egentlig sy vèr ute men er nødt og ta huset og, klehaugen veks...:) og eg må nok ta helgevasken eg og.

 

Eg og lillegutt var på ein lang tur med hesten igår, så det blir no litt trim på meg.

Trur ikkje det blir tur med hesten idag i dette "pisse vèret".

 

 

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

I dag har vi fått påfyll på skiføret igjen. Jeg har vært ute og testet det - selvfølgelig :)

Det var da litt igjen fra før også, så vi er ikke ferdig med vinteren her enda nei. Likevel er det helt klart vårfornemmelse også.

Maten synes jeg har gått greit denne uka også, så jeg blir spent på veiinga igjen. Har jo så lyst til å nå målet mitt om 75 kg til konfirmasjon på Mai.

 

I kveld skal vi i selskap, skal kose meg skikkelig tror jeg - er ikke akkurat hver dag jeg får maten servert, og kan kose meg ute.

 

Fjellgeita: jeg har ikke sommerkjolen helt klar enda, men tenker på den :) Den blir nok til litt etterhvert - litt avhengig om hvilket stoff jeg finner også.

 

Ha en fin helg

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ny dag med skitur :)

Oppdaget forresten at da jeg la inn skituren, så kom trimtre nr. 7 opp :)

"festen" i gårkveld ble kjempekoselig. Bare helt nydelig mat - biff med masse tilbehør. Vi hadde det kjempefint, og lå utpå litt i dag.

Ellers er formen helt fin. Har kommet meg igjen etter "sykdom" De andre i familien har litt snevet av det nå.

 

Vi snakkes igjen damer

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på "fest" i går eg og. Ei venninne hadde bursdag så vi var 5 jenter som var på besøk. Det var skikkelig koselig, kom heim i eitt tida i natt. Både i går og idag har eg vore med ungane på forskjellige oppdrag dei har hatt. Fekk meg ein trimtur i kveld med hesten. 3 poeng, har vore ute 5 kveldar i veka som har gått. Blir ikkje sikkert at det blir så mykje tid til slikt no framover, du veit våren er litt travel her vest;). Men det går no fort over.

 

Du er flink med skigåinga di Sizzi, må du langt avgårde før du spenner på deg skia??

Her må vi bære skia ein time, og det "gidda" eg ikkje, då går eg heller ein tur i marka/skogen med merra og ungane. (blir skikkelig svett av det og :))

 

Har begynt å hekle lue, skikkelig fin (vertfall den som eg har oppe i hodet mitt;))

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Hei jenter. Har du snart kommet hjem igjen Mai?

Her er det ikke så mye å berette om, annet at det har kommet påfyll på snøen i dag igjen. Var skikkelig "guffvær", så det ble ikke noen tur ut i dag. Dessuten måtte jeg fuske i faget som frisør igjen. Det var da så mange herrer i huset som trengte en klipp igjen :)

 

I dag har vis spist påskeskinke på en seng av grønnsaker - mmmm godt. Satte alt i stekeovnen. Der fikk det stå og kose seg.

 

Snakkes når dere er tilstede igjen

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er jeg tilbake fra mor. Det ble mye spising, men skitt au. Får vel bare skjerpe meg. I morgen er det jobb og 3 dager borte.

 

Prøvde å skrive til dere i full fart på torsdag før jeg reiste, men dataen er ikke helt samarbeidsvillig på mitt nye bosted :-) Jeg gikk ned 1,5 kg siste uka :) Det går fortsatt an å gå ned om jeg skjerper meg, fikk jeg lære. Og det var jo egentlig greitt å vite.... Så fra i morgen er det skjerpings igjen.

 

Har det ellers fint hos min kompis. Jobber litt om hverandre, så vi sees ikke så mye akkurat. Det er full fart i leiligheten, så min "byggeleder" mente jeg kunne flytte hjem igjen neste uke !!!! Det er jo helt utrolig om det stemmer. Jeg tar det med en klype salt, men da blir det iallfall hjem til ca 20.april - og det er også 1 uke tidligere enn jeg turde håpe på. Det blir fint og nytt i hjemmet :-)

 

Godt å høre at dere har det fint. Så kos at dere syr og kan så masse håndarbeid. Dyktige jenter. Og Sizzi; Har du vært frisør òg?

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, 1,5 kilo ned er jo berre supert Mai.

 

Er spent på vekta sjølv i morgon, går eg nokre gram ned så er eg fornøyd. (går eg opp så blir eg heller ikkje sjokka)

 

Har sydd omtrent i heile dag, har gjort ferdig nesten 2 "prosjekt" så no har eg det siste store prosjektet igjen før eg tar føre meg dei mindre prosjekta mine.

 

Hadde bakt laks til middag idag, spiste ein liten porsjon hadde faktisk ikkje lyst på noke meir.(er ikkje så veldig glad i oppdrettsfisk, den ville er best syns eg.)

 

Skal vere "frisør i morgon eg og;)

 

Snakkes, no må eg i loppekassen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 71,4 idag tidlig og er veldig fornøyd med det. Sjølv om den sprett opp og ned den vekta mi så er eg fornøyd. Skulle jo selfølgelig ønske at den kom under 70 igjen så får no det berre ta den tid det treng.

 

Det er ein så nydelig dag, det har vore lett duskregn og det er overskya men fuglane dei prisar våren med den skjønneste sang. Movit, movit høyrer eg kjøttmeisa kvitra, våren er ei herlig tid, sjølv om den er travel for mange. (det er deilig å stå opp til slik fin sang)

 

Eg er sikker på at leiligheita di Mai blir super når den er ferdig, det skal bli spennande å sjå.

 

Eg er spent på resultatet ditt Sizzi.

 

 

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Har kanskje kommet frem til at vi føler oss ok med vekta vi har nå, Fjellgeita. Da blir det vanskeligere å motivere seg kanskje? Er sikker på at hvis vi VIL greier vi å komme under 70. Tenkte jeg skulle prøve å få det til. Dvs etter en tur hos mor er jeg vel oppe de 1,5 kg jeg gikk ned igjen :-)

 

Ellers våknet jeg med sol her i dag òg. Ser ut som det er overskyet allerede. Jaja... Nå skal jeg jobbe noen dager likevel, men på søndag kan det godt komme finevær og litt høyere temperaturer !!!!

 

Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje kommet frem til at vi føler oss ok med vekta vi har nå' date=' Fjellgeita. Da blir det vanskeligere å motivere seg kanskje? Er sikker på at hvis vi VIL greier vi å komme under 70. Tenkte jeg skulle prøve å få det til. Dvs etter en tur hos mor er jeg vel oppe de 1,5 kg jeg gikk ned igjen :-)

 

Ellers våknet jeg med sol her i dag òg. Ser ut som det er overskyet allerede. Jaja... Nå skal jeg jobbe noen dager likevel, men på søndag kan det godt komme finevær og litt høyere temperaturer !!!!

 

Ha en super dag.[/quote']

 

Føler meg ok med vekta no, men vil jobbe med å få den litt lenger ned. Er innstilt på at det kjem til å ta litt tid. Håper på at "vårløsninga" vises på vekta og no nart:D.

Sola har komt fram her og no, så det frister meir med ein tur enn å sitte inne å sy. Vil prøve å bli ferdig med ein del arbeid idag, ikveld blir det fram med klippemaskina;)

(dagens trim)

 

Ha ein fin dag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på bytur idag, hadde ikkje så mange ærend og fekk utretta det som eg hadde planlagt. Er nettopp ferdig å frisere eldste gutten, han ville friserast han og.

 

Forresten: Har skeia ut med eit kakestykke på by'n idag, og eit glas med cola og peanøtter i. (eldste gutten hadde med eit til meg, vi måtte ha kvar sitt glas til arbeidet vi holdt på med). Kalorimessig har eg ikkje oversteget mengden eg skal ha.

 

I mårra kjem jentene mine heim, gler meg. :)

 

Korleis går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen, jammen går vekene fort syns eg. Kanskje det er fordi det alltid er mykje å gjere? Blei mykje jobb i helga, så no kan eg endelig puste ut. Har litt "småtteri" att. Begynte å strikke votta igår, veit at det er feil årstid men dei blir forhåpentligvis ferdig til neste sesong. Det er så lenge sidan eg har strikke votta at eg ikkje huska korleis eg auka til tomling. Må søke litt rundt på nettet, eller så trur eg at eg har nokre andre oppskrifter og. ;)

 

Helga har vore fin, eldste jenta har vore heime og skal ikkje reise før i kveld.

Ikkje dei kjempestore utskeielsane, laga skillingsbollar igår og måtte no selfølgelig smake litt på baksten.

 

Trur eg kom opp i 12 trimpoeng forrige veke og ser meg rimelig fornøyd med det.

 

Nydelig dag ute, fuglane kvitrar og det luktar vår, ein ser omtrent at graset veks.

Om ikkje altfor lenge så dansar smålamma ute, då er det vår.:)

 

Korleis er det med dere då??

 

Hatt ei fin helg??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ei hektisk, men koselig helg.

Begynner endelig å se litt vårtegn her også, men samtidig har vi også noe snø. Det har tint innmed stueveggen, og der spretter både påskeliljer, tulipaner, scilla og snøklokker. har vært ca 8 varmegrader her i dag, og sol. Skikkelig fint vårvær. Er så nydelig å våkne til fuglekvitter om morgenen.

Har ikke vært særlig flink med maten denne uka, så det vil nok vises. Har egentlig spist det jeg har hatt lyst på, samt det som har blitt servert.

 

Vi snakkes

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst fleire som ikkje har vore så flinke forrige veke, eg spiste til og med sjokolade til kaffien igår. Straffa for at eg ikkje har vore flink og skeia ut med sjokolade er 72 kilo, dvs opp 600 gram det.

 

Når ein veit kva som gjere oppgangen så er det egentlig berre å stramme inn tøylane og ta tak igjen. Har ikkje vore flink å notert no etter påske, skal ta tak og begynne å gjere det igjen. Føler meg slett ikkje vel med at vektpila peikar oppover vertfall. Ingenting å syte over, blir berre irritert på meg sjølv som "slappa" av, skal ein komme noken vei så må ein vere flink.

 

Snakkes jenter.

 

Foresten nydelig vèr idag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst fleire som ikkje har vore så flinke forrige veke' date=' eg spiste til og med sjokolade til kaffien igår. Straffa for at eg ikkje har vore flink og skeia ut med sjokolade er 72 kilo, dvs opp 600 gram det.

 

Når ein veit kva som gjere oppgangen så er det egentlig berre å stramme inn tøylane og ta tak igjen. Har ikkje vore flink å notert no etter påske, skal ta tak og begynne å gjere det igjen. Føler meg slett ikkje vel med at vektpila peikar oppover vertfall. Ingenting å syte over, blir berre irritert på meg sjølv som "slappa" av, skal ein komme noken vei så må ein vere flink.

 

Snakkes jenter.

 

Foresten nydelig vèr idag og.[/quote']

 

Samme problemet her også - opp 500 gram.

Liker ikke dette noe særlig, ettersom jeg tenkte meg mere NED til konfirmasjon på mai.

Må vel finne igjen gnisten litt igjen, og ta tak.

 

Her snør det igjen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet her også - opp 500 gram.

Liker ikke dette noe særlig' date=' ettersom jeg tenkte meg mere NED til konfirmasjon på mai.

Må vel finne igjen gnisten litt igjen, og ta tak.

 

Her snør det igjen.

 

Sizzi[/quote']

 

Gnisten er her, men eg føler meg litt sulten for tida. Har egentlig ikkje grunn til å føle meg sulten då(det er vel kanskje heller fysen som Mai kallar det).

Du veit eg går jo heime og rundt kjøleskapet og maten heile tida.

 

Sitter på kjøkkenet og syr (legger saumen inn på ei bunadskjorte), lillegutt held på med leksene. Han fyrer i ovnen så det er godt og hett her.;)

 

Idag blir det lapskaus til middag, hadde ein knok som gjer god smak.

 

 

Lurer på kor du er blitt av Mai, ute og flyr enno??

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å trimme litt hver dag denne uka, og liker det egentlig godt. Vet ikke om det blir i dag, for veiene er forferdelige, og det regner i tillegg ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...