Gå til innhold

Blodtypedietten...


Gjest makrell

Anbefalte innlegg

Gjest makrell

Jeg har en bok som handler om blodtyper og hvilken mat man kan spise og ikke spise ut ifra hvilken blodtype man har...

 

Jeg har prøvd å følge dette i et par uker nå og har gått ned et par kilo... Jeg velger å tro at det har med dette å gjøre siden jeg har vært mye i ro de siste ukene..

 

Jeg skal ikke spise noe kjøtt,kun kyillng og kalkun.Ananas og aprikos er medisinsk mat,speltbrød er nøytralt,skal ikke ha hvetemel,ja det står masse om dette i boka.Skal unngå å spise kjøttdeig og karbonadedeig.

 

Jeg har vært plaget med periodevis mye smerter i magen i mange år og dette er blitt mye bedre de to siste ukene. Har ikke hatt noe plagsomme luftsmerter inntil igår.....Da spiste jeg hjemmelaga pizza med karbonadedeig og gjett om jeg var oppblåst og hadde skikkelige luftsmerter!!!

 

Så for min del blir det nå ytterlige endringer i kostholdet,men gjør det gjerne for å unngå smerter...

 

Og en ting var jo positivt,sjokolade er nøytral!!!!(med måte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at noen andre også er opptatt av blodtypedietten. Har lest mye i den boka de siste dagene. jeg er blodtype A og skal ikke ha rødt kjøtt bare kylling, kalkun og div. fisk. Jeg er dessverre mer glad i kjøtt enn fisk, men skal prøve å følge dietten og se om den har innvirkning på vekta. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

Jeg er også blodtype A.Skal spise ananas,det er medisinsk og jeg ELSKER ananas!!!

 

Jeg ble overrasket når jeg leste om den maten jeg skal unngå,det stemmer så innmari godt med hva jeg får vondt i magen av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jepp, det faktisk helt merkelig det der med mat i forhold til blodtype. Jeg har 0, og skal spise rødt kjøtt, ikke hvetemel osv.. Fungerer faktisk ganske så bra! jeg har ikke gått ned i vekt av det, men jeg har ikke lenger magetrøbbel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd å bruke tofu som skal være bra for oss med blodtype A i erstatning for kjøtt. Vet ikke hvordan det ser ut eller hvor man får kjøpt det.

I dag har jeg kjøpt Esekielbrød som er halvstekt. Var frossent så jeg får ikke tid til å tine og steke det før lørdag, men er veldig spent på hvordan det smaker.

Kjempedyrt, 41 kr for et knøttlite brød. Har sett oppskrift på brødet og det er omfattende å lage det, kornet må ligge i flere dager og spire før det kan brukes.

Har nå spist peanøtter, ananas og svisker og snøfrisk som er laget av geitemelk. Føler meg lett og fin i kroppen og vekten går nok litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hørt om det, men aldri hørt at noen har fått resultater! Jeg har blodtype 0, så her at da skal man spise rødt kjøtt. Noen som har andre tips for blodtype 0??

 

Skal se om jeg får tak i boka på biblioteket!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell
Er det noen som har prøvd å bruke tofu som skal være bra for oss med blodtype A i erstatning for kjøtt. Vet ikke hvordan det ser ut eller hvor man får kjøpt det.

I dag har jeg kjøpt Esekielbrød som er halvstekt. Var frossent så jeg får ikke tid til å tine og steke det før lørdag' date=' men er veldig spent på hvordan det smaker.

Kjempedyrt, 41 kr for et knøttlite brød. Har sett oppskrift på brødet og det er omfattende å lage det, kornet må ligge i flere dager og spire før det kan brukes.

Har nå spist peanøtter, ananas og svisker og snøfrisk som er laget av geitemelk. Føler meg lett og fin i kroppen og vekten går nok litt ned.[/quote']

 

Jeg spiser speltbrød,det er nøytralt.. Men vi med blodtype A kan spise hvetemel i små mengder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist esekielbrød. Smakte ganske godt, men var veldig kompakt fordi det nesten ikke er gjær i det. Tror jeg heller holder meg til speltknekkebrød som er veldig godt.

Ellers er det bra med ananas. Den øker forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Jeg har også prøvd meg på blodtypedietten og etter noen uker følte jeg meg mer i form, mer energi osv;)

 

Jeg har da blodtype 0, og skal ikke ha melk og hvetemel, noe som kanskje stemmer ettersom jeg er litt allergisk mot melk i store mengder og brød,pizza,boller tar evigheter å fordøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd meg på blodtypedietten og etter noen uker følte jeg meg mer i form' date=' mer energi osv;)

 

Jeg har da blodtype 0, og skal ikke ha melk og hvetemel, noe som kanskje stemmer ettersom jeg er litt allergisk mot melk i store mengder og brød,pizza,boller tar evigheter å fordøye![/quote']

 

Heisann! Jeg har samme blodtype som deg og melkeallergi. Kan man bruke rismelk og soyamelk?? Har du ellers noen tips til meg? Hva slags kjøtt? På forhånd takk!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

Jeg har funnet et speltbrød på ICA som inneholder 218 kcal pr 100 gram... Og det er jo mindre enn vanlig brød... Det heter vintermorgen og er kjempegodt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle
Heisann! Jeg har samme blodtype som deg og melkeallergi. Kan man bruke rismelk og soyamelk?? Har du ellers noen tips til meg? Hva slags kjøtt? På forhånd takk!

 

XXL

 

 

Vel, jeg har en bok om Blodtypedietten, men her står det mye nyttig om hva vi burde spise/ikke spise;)

 

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=41

 

Vi kan ha soyamelk, den står som nøytral, altså ikke for mye, ikke for lite.

Kylling/kalkun er nøtral, vi er ellers flinke til og forbrenne og fordøye kjøtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' jeg har en bok om Blodtypedietten, men her står det mye nyttig om hva vi burde spise/ikke spise;)

 

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=41

 

Vi kan ha soyamelk, den står som nøytral, altså ikke for mye, ikke for lite.

Kylling/kalkun er nøtral, vi er ellers flinke til og forbrenne og fordøye kjøtt:)[/quote']

 

 

Tusen takk for svar!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...