Hei=)
Alle har vel vært(eller kommer til å komme) innom den terskelen. Jeg vet at selv om matvaner og trim er der det skal være så er det tre ting til som er HELT avgjørende om jeg står stille, går opp eller ned på vekta.
1. Stress
2. Nok søvn
3. Nok vann
4. Humøret
Vet ikke o det er helt riktig rekkefølge på de, men om jeg er stressa for at jeg kanskje ikke får trent alle øktene eller spist et rundstykke for mye på reise, så hjelper det ikke at jeg i slutten av uka har fått gjennogått alt etter planen. Går jeg ikke nok søvn så klarer ikke kroppen min å hente seg inn igjen for jeg har endel hrde økter både i tidsrom og intensitet. Er jeg sliten blir det vanskeligere å gjennomføre alt, og det fører med seg noe stress igjen. Nok vann trenger jeg vel ikke si noe om

det bare er viktig det. Om jeg har en litt tung uke forran meg og derfor ikke forventer noe nedgang, men at jeg hvertfall skal prøve å holde vekten, derfor ikke stresser, sover bedre, drikker nok vann og da blir humøret bra, så hender det faktisk at jeg går nedover alikvel!!
Et eksempel er de siste to ukene. Konserter med koret og endel reising. Ikke like mye trening som vanlig. Tenkte t jeg får ta det igjen i helgene og ser fremover til det med godt humør, ja så endte det faktisk med nedgang, og humøret fortsetter å være bra! Før dette så stod jeg også heeeeeeeelt stille. Gikk gjennom alt jeg gjorde og spiste osv med alle vaner. Fant ut at jeg gjør det bra på alle kanter, dvs at vektnedgangen vil komme (stod stille med cm også) og at jeg hvertfall føler meg i bedre form om ikke annet. Dette førte med seg nedgan senere gitt.
Dette ble veldig langt, men håper det kan hjelpe litt =)
Du kan ikke ta heisen til suksess. Du må gå trappene! Og du får aldri belønning for det du hadde tenkt å gjøre..!
Det du virkelig har lyst til å gjøre får du tid til ;)