9 av 10 lykkes med Roede-metoden

I 1974 startet Grete Roede sine første Roede-kurs, og helt siden da har kursene inneholdt det som skal til for å gå ned i vekt og lykkes med et varig vekttap.

I Roede-metoden er vi fokusert på et sunt kosthold, fysisk aktivitet samt motivasjon og mestring, og kanskje det viktigste – god oppfølging over tid. Til sammen utgjør dette fire like viktige brikker i en sunn livsstilsendring.

 

Dagens Roede-metode er tilpasset nyeste forskning og anbefalinger, og ikke minst dine behov og ønsker. Følger du Roede-metoden, kan du glede deg til et varig vekttap.

Slik er vår helt unike metode

Matglede

Her på Roede-kurs får du anbefalt en meny med forslag til både hvor mye, hva og hvor ofte du skal spise. Boken er full av gode menyforslag. Prøv våre gode oppskrifter, da tar du vare på matgleden og har det godt underveis mot målet. Les mer her.

Motivasjon og mestring

Skal du lykkes med å gjøre endringer i kostholds- og aktivitetsvaner, er det viktig å ha hodet med deg i prosessen. På Roede-kurs jobber vi derfor med hele endringsprosessen – bevisstgjøring og økt selvinnsikt, og ikke minst hvordan skape påfyll av motivasjon.

Aktivitet

Aktivitet er en av de viktige brikkene i en sunn vektreduksjon. Et av målene på Roede-kurs er å hjelpe den enkelte til å finne motivasjon til å bevege seg mer. Bruker du kursboken lærer du mer om hvorfor fysisk aktivitet er så bra for helsen. Du får hjelp til å planlegge aktivitet inn i hverdagen og du finner motivasjonsverktøy som hjelper deg til å komme i gang.

Lettere sammen!

“Hemmeligheten” bak at så mange lykkes på Roede-kurs, er at de går ned i vekt sammen med andre. Forskning viser faktisk at det er lettere å lykkes dersom man blir fulgt opp regelmessig, og får personlig veiledning og støtte. Det meste er lettere sammen – også å gå ned i vekt.