Slik registrerer du trening

Du kan enkelt registrere din trening. Når du går på kurs, kan du klikke på Resultater, velge Trening og få en rask overblikk over hvordan du ligger an over tid. Du kan også få din trening med Polar-produkter automatisk overført til din dagbok.

Slik registrerer du din trening i dagboken


Velg aktivitet fra listen. Oppgi intensitet og varighet.

Dersom du har brukt pulsklokke på trening, kan du registrere tallene som klokken viser. Velg Pulsklokke fra listen, og gi aktiviteten et navn. Du kan også bruke autoamtisk overføring fra Polar-produkter, se avsnitt lenger ned.

Treningspoeng og kalorier regnes ut automatisk på bakgrunn av din vekt og det du har lagt inn.

Registrere skritt


Bruker du stegteller, kan du føre inn antall skritt per dag i dagboken. Disse regnes ikke om til trimpoeng, fordi det ikke er mulig å vite om de er hverdagsaktivitet eller trening. Går du en rask tur, bør du derfor føre både antall skritt og aktiviteten.

Trener du med Polar pulsklokke eller Loop?

Du som er kursdeltaker eller Gull-medlem i Roede-klubben kan nå få din trening med Polar-produkter automatisk overført til din dagbok. Trening med pulsmåler, antall skritt og aktivitetsmåling fra nyere klokker importeres.

Først må du koble din bruker i Roede-klubben sammen med din Polar-bruker for at vi automatisk skal kunne importere treningen du registrerer hos Polar til dine dagsrapporter.  Slik gjør du:

• Logg inn på greteroede.no
• Gå til Innstilliger / Automatisk registrering
• Lagre epostadressen som du har registrert hos Polar
• Logg inn på https://flow.polar.com eller i Flow-appen
• Der vil du finne en invitasjon fra oss i Grete Roede (øverst i høyre hjørne)
• Du må godkjenne denne invitasjonen for at dine treningsdata skal kunne overføres automatisk fra Polar til din dagbok i Roede-klubben
• For at dine skritt eller din trening skal importeres til Roede-klubben, må du synkronisere din klokke eller Loop med Flow-tjenesten regelmessig. Du kan synke enten med din pc eller mobil-app.
• Sjekker du dagboken etter treningen, vil du se dine treningspoeng.

Oppsummering av din trening:

Sum treningspoeng (og kcal) for dagen og hittil denne uken, vises på siden når du går på kurs. Ved mer enn 1 treningspoeng per dag og 7 treningspoeng per uke skifter sykkelen farge.

En vektmanual vises dersom du har registrert Styrketrening i minimum 15 minutter. Det tilsvarer ett styrkepoeng.