Hva slags kosthold virker best når du skal ned i vekt? Mye fett, lite fett, mye protein, lite karbohydrater? Det er faktisk ikke det som er avgjørende. Nøkkelen til varig vektreduksjon ligger i å få oppfølgning etterpå.

“Hemmeligheten” med å lykkes med varig vektnedgang er gode vaner du kan leve med – derfor velger du selv hva du vil spise på Roede-kurs. Det har vært gjort mange forsøk på å finne frem til den kostsammensetningen som gir det beste resultatet på vekten, men så langt har forskningen ikke kommet frem til et entydig svar.

Forskningen som er gjort på dette området viser at det er “flere veier til Rom”.

Ulike kosthold gir samme resultat

Det er ikke kostens sammensetning, men et energiunderskudd over tid, som er det viktigste for å lykkes med å gå ned i vekt. Det betyr at du i prinsippet kan spise hva du vil: hamburger, brød, pølser og sjokolade – og likevel gå ned i vekt, forutsatt at spiser mindre enn du forbruker. Av helsemessige årsaker er det er likevel noen viktige kostholdsprinsipper du bør være kjent med, og dette lærer du på Roede-kurs. Men HVA du vil spise, velger du i stor grad selv.

Ønsker du å redusere “litt av alt”, eller vil du helst redusere karbohydrater? Det er helt opp til deg. Din kursleder veileder deg på hvordan du kan gjøre dette i praksis, slik at du oppnår en god, sunn og varig vektreduksjon.

Gjør endringer du kan leve videre med!


Oppfølging er nøkkelen til varig suksess

Når du har gått ned de kiloene du ønsket, er det viktig at du fortsetter å holde fokus på de gode vanene. Å holde vekten er nemlig det som er mest utfordrende for de fleste. Derfor tilbyr vi Hold-Vekten kurs i Grete Roede, slik at vi kan hjelpe deg helt i mål.

Det å få personlig oppfølging og veiledning i tillegg til å møte andre som er i samme situasjon gir støtte og motivasjon til å komme helt i mål.

Det tar tid å endre vaner og derfor er regelmessig oppfølging i gruppe så verdifullt.

Ønsker du å bli lettere, gladere og sunnere? Meld deg på et Roede-kurs her.




Legg gjerne igjen en kommentar: